Min teori

Det är kul att hitta på olika teorier om hur fabrikerna tillverkar sina saker. Igår var vi och lastade på isolering på en jätte stor fabrik. Min teori, eller en av dom var att de malde ner de olika stenarna (som isolering är gjort av) till en  stor sörja, Blaskit rör dom ihop allt och sen får vattnet avdunsta  och då har det blivit fluffit isolering, sedan trycker/pressar dom ihop isoleringen och så plastar dom in de i förpackningarna sen är det klart för att köras ut. Men sen fick jag veta att de visst smälter ner stenarna och så blir det sim salabim färdig isolering som dom skär upp i hur stora bitar de ska vara, sen plastas de in. Och så är det klart. Det var visst lite lättare än vad jag trode det var att tillverka isolering.

Hur som haver det är mysigt att åka lastbil. Johan är så duktig så :) Min fina älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0