ni hade fel!



Nu lyser jule stjärnorna uppe i mina fönster, dom lyser så behgligt fint.
Jag har jag bunkrat upp med kuddar och täcke i min soffa, tänt ljus och laddat med en bok.
Äcklig av Constance Briscoe, en sann berättelse om rn mors grymhet. 
Jag minns inte senast jag läste ut en hel bok, (förutom den i sommras) jag hatade att
läsa böcker i skolan när man var tvungen, tidspressen man hade på sig när den skulle vara utläst.
Usch ja, jag gillade helt enkelt inte att någon annan skulle bestäma över vad jag skulle göra.
Gör jag något så gör jag det när jag själv känner för det.

Hur som helst lite vad jag menar med detta är att jag trivs så himla bra med detta livet efter skolan. 
Att jobba och själv bestämma vad man vill göra på dagarna. Det är så otroligt härligt att göra saker 
man känner för och inte måste. Visst det finns måsten nu också, men inte alls samma jobbiga tråkiga 
som i skolan.  

Nästan alla som själva inte längre gick i skolan då när jag gick, sa att jag kommer sakna och längta tillbaka till skoltiden. Att det inte alls var roligt att jobba. Jag insisterade på att det inte alls var så om man faktiskt trivs och tycker det är roligt med sitt jobb, men de bara sa att jag hade fel och själv skulle få se den dagen då jag själv jobbar på heltid.

Tja, här är jag nu och det är ni som hade fel, inte jag! Jag längtar inte alls tillbaka till skolan, och jag gillar verkligen att jobba med det jag gör. Det är mycket bättre och mer givande än att gå i skolan. Det praktiska i livet är väl endå det vi lever i och lär oss mest av.

Och mina vänner träffar jag endå fast jag inte går i skolan, fast ja inte lika ofta men så att jag klarar mig.

Nu vill jag bara få en tjänst eller vick på jobbet för gud vad jag trivs :) Alla är så goa, både boende och personalen.

Tja, nu har jag skrivit av mig lite. Nu tänker jag läsa lite innan jag ska sova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0