I veckan har

I veckan har mina kusiner varit nere i stugan också. Det har varit skönt att ha lite sälskap. Jag gillar inte riktigt att vara själv, inte för länge ialla fall. Igår var det fint väder så efter jobbet gick jag ner och la mig på stranden och läste i min bok jag köpte i måndags. Och vet ni, läsa har aldrit varit min grej. Jag minns inte senast jag läste ut en bok. Jag har inte läst många böcker alls! Ibland blev man tvungen att läsa nån bok i skolan och jag hatade att läsa när jag var tvingad till det. Så jag frågade nån annan som läst boken vad den handlade om eller så gick jag in på nätet och läste en bok ressension om den och så trode lärarna att jag hade läst boken och så blev allt frid och fröjd, de blev nöjda och jag slapp läsa en bok jag inte ville.

Men nu i måndags när jag var och handlade mat på IcaMaxi i Halmstad gick jag förbi bok hyllorna och kunde inte låta bli att stanna och kolla på böckerna. Jag hittade en verklighetspaserdad som lät intressan så jag köpte den. Jag antar att nu när det inte finns en massa måsten längre så finner man ro och lust för sånna saker som att läsa i mitt fal. Nu är det jag själv som bestämmer att jag vill läsa och ingen annan som tvingar mig och jag kan läsa i min egna takt utan att ha ett datum då den måste vara utläst. I veckan så har jag läst några sidor varje kväll. Riktigt skönt sätt att varva ner på innan det är dags att sova. Annars brukar jag kunna ligga flera timmar och tankarna snurrar i huvudet innan jag kan somna.

Hur som haver idag kom Elinor och Emelie ner och hälsade på. Vi hade bästämt att vi skulle sola och bada med runt tolv tiden när det kom så var det molnigt, så vi gick på stan och i olika affärer, åt på en thai resturang och åt glass på en glassbar. Det var varmt ute fast det var molnigt och rätt som det var sken solen för fullt så vi åkte till havet och la oss och solade. Riktigt skönt!

Nu börjar jag inte jobba förens på fredag klockan två så jag är hemma en runda och träffar föräldrarna lite.
Imorgon blir det nog chappen med Elinor om vädret här hemma tillåter.

Vi hörs! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0