djupa tankar

Har blivit förkyld och fått ont i halsen, igen! Det var inte länge jag fick vara frisk. Inte ens en hel vecka tror jag.
Aj vad ont jag har! :/

Ligger i sängen och kan inte somna! Massa tankar snurra runt i skallen på mig. Tänker lite på saken med att bli vuxen.

Tiden i mitt liv just nu är nog den största i hela livet. Tror inte ni det? Efter studenten. Ingen "bryr" sig längre, man har ingen skola man måste gå till. Nu är allt upp till en själv. Hela tiden innan har allt kommit "serverat" man har liksom inte behövt bestämma själv utan bara fått göra det man måste eller förväntar sig att göra, att gå 12 år i skolan. Men nu är tiden här som jag så länge väntat på, att få bestämma själv. Göra vad jag vill och inte ha en massa måsten i skolan och en massa förväntningar som jag ska nå upp till hela tiden. Nu kan jag göra precis vad jag vill. Gå min väg. Ta egna beslut. Det är lite läskigt men mest spännande och fruktansvärt roligt! Man har ju så många möjligheter.

Jag tror det är svårt för föräldrar att inse att ens barn har blïvit stor och faktiskt måste få ta egna beslut själva, och få bestämma över sig själv. Pappas lilla flicka eller mammas lilla flicka har blivit stor. Det är stort.


Kärlek är också stort och jag har varit ifrån Johan en  vecka nu och kommer nog inte träffa han förens om en vecka till.
Jag inser verkligen hur mycket jag älskar honom när det gör ont i hjärtat att vara ifrån honom, när jag ser honom ler och får en lycko känsla som sprider sig i hela kroppen. När han tar min hand eller håller om mig och ett välbehag känns i mig. När jag drömmer om honom på natten och vaknar upp av att jag känner mig lycklig. Det är kärlek.
Han får mig att må bra och när nått känns jobbigt finns han där och lyssnar och får allt att kännas mycket bättre.
Han får mig verkligen att le, skratta och må bra och jag älskar att få honom glad, se han glad och må bra.
Jag är verkligen lycklig som träffat Joahn och jag vill att alla ska veta hur mycket jag älskar honom :)

Jag önskar jag kunde beskriva eller visa på nått sätt hur mycket jag, längst in i hjärtat älskar Johan. Men det är nog omöjligt för jag vet inte vad jag ska ta till för ord, dom räcker inte och jag vet inte hur jag ska visa det för kärleken är så stärk till honom!

Älskar Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0