STUDENTEN

Idag har jag tagit studenten! Jag trode aldrig att det skulle kännas så här speciellt! Det är verkligen det bästa jag gjort i mitt liv.

Dagen började med att jag vaknade upp jämte min älskling som åkte ner till mig igår natt, bättre kunde jag inte vakna upp :) . Jag duschade och gjorde mig fin. Sen köre Johan hem mig till Hanna i Värnamo där champange frukosten fölls.

Champangefrukosten med tjejerna var strålande, alla var jätte fina i sina vita kläninnagar. Vi skålade, sjöng, skrev i varandras mössor, skrattade, pratade och åt!

Efter frukosten begav vi oss till skolan för fotografering. Vilken stämning det var! Alla gick runt och sjöng i sina mössor.
Underbart var det! När vi hade fotograferats så åkte vi hem till Robert, en lärare som bjudit över min klass på glass och kaffe. Så mysigt.

Sedan så begav vi oss till skolan igen och åt middag tillsammans med alla studenter. De hade dukat jätte fint i matsalen och de bjöd på nån god pasta, kykling sallad och panacotta till efterätt. Sista måltiden på figy och det kändes bra! Känslan när alla glada studenter sitter och sjunger, skrattar och skålar går inte beskriva. Jag var så glad.

När vi hade ätit sjöng vi oss bort till kyrkan ( Vi sjöng konstant hela dan) de spelades musik, rektor höll tal, några sjöng och några hade ett dans uppträdande och så delade de ut stipendium. Jag ville inte att dan skulle ta slut!

Efter kyrkan så gissa vad ... vi sjöng hela vägen tillbaka till skolan, bort till tinas ö där utsläppet var. Vi gick in i idrotts hallen, ställde oss vid vår inriktning. Sjöng och var nervösa bakom den stängda dörren, utan att se, höra eller veta hur många som stod och väntade på oss på andra sidan. Till slut efter att stått och trängts bland alla, sjungit oss hesa, bankat på dörren, räknat ner till klockan tre så öppnades dörrana och vi sprang ut. Det var det bästa av allt på hela dagen! Att spring ut från dom där dörrarna och veta att man aldrig mer behöver återvända, att man har hela liver framför sig, tusen möjligheter. Och alla som stod och tog emot en. De var så många känslor! Jag var så lycklig!

Ja fy fitte rackan va underbart må ja säga. Helt oslagbart. Efter utsläppet mascherade vi genom stan med orkester framför oss, åkte lastbils flak genom stan och efter det plockade min underbara fina älskling upp mig och vi åkte hem till Gnosjö för att fira mer.

Dock hade jag jätte jätte ont i huvudet efter  mascheringen på stan (allt tungt som hängde runt nacken, ajaj) Så jag var inte så pepp. Men jag var glad endå. Jag fick jätte fina pressenter, eller ja mest pengar.

Johanna och Martina, två gamla klasskompisar kom och grattade mig. Verkligen en överraskning. Gud så glad jag blev :) Vi bestämde oss för att ses snart och prata gamla minnen. Så mysigt! Jag har inte träffat dom på tre år.

Åhh! Min dag har varit så bra. Jag har fått dela min dag med de allra bästa, släkten och vännerna, och så självklart med min skatt Johan.

FÖR JAG HAR  TAGIT STUDENTEN FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!


Jag, lyckligare än lyckligast


Jag


Anna och Jag


Mascherar. Jag med den blå skylten


Fin skylt ja fick :P Jag och vår gamla kanin som delar på ett äpple

Mer bilder kommer nog dyka upp.

Världens bästa dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0