tre dagar

Idag igår och i förgår.


 
I förgår, torsdags kväll kom älsklingen hem till mig. Klockan var mycket när han kom så vi tog det lugnt bara. Somnade ganska tidigt för att vara valborg. Vaknade igår med två planer inför dagen vilket var middag hemma hos Anna och Fidde och grillkväll/fest hemma hos Sandra och Thomas. Johan kom på att han skulle behöva ett par byxor, eftersom han inte orkar tvätta :P Så vi bestämde oss för att åka till Lager 157.



Klockan ett skulle vi på middag, och vi hade sovit ganska länge så tiden var lite tajt, så vi ringde och frågade om Anna och Fidde ville följa med och de ville dom :) Så vi tog oss en tripp till Gällstad, det var soligt och skönt väder. Skönt sällskap, det  kunde nog inte bli en bättre förmiddag. Efter trippen åkte vi hem till Fidde i Anderstorp och åt god smörgåstårta som de hade gjort, vi satt ute i solen och åt, det var riktigt skönt. Vi kollade även upp stuga till midsommar, så nu är midsommar helgen bestämd. Det blir Öland. Vi frya, det blir nog aners bananes kalas tror jag.



Efter vi hade ätit och bokat stuga så begav jag och Johan oss hem, fixade i ordning oss och sen åkte vi ut till Sandra och Thomas. Där var det mycket och underbart folk, en grill som stod och väntade, soligt och varmt väder. Vi grillade, drack lite och hade det trevligt. Lite jobbigt under denna dan var att trycket i huvudet kom och gick hela tiden, jag käkade piller var tredje timme för att slippa värken. Det gick sådär. Men en dag med trevligt sällskap kan man nog inget annat än att ha det bra.





Idag vaknade jag och Johan, (jag älskar att vakna upp med älsklingen vid min sida)

mamma och pappa hade åkt iväg, de skulle bort och fira någon vän till dom på ett slott som de hade hyrt, ialla fall så gick vi upp och åt frukost jag och Johan. Mackor och flingor, och vattenmelon. Vi satt på altanen och åt, det var varmt och kändes så sommrigt.
Älsklingen åkte hem ganska tidigt på dan. Så jag gick ut och la mig i solen för att jobba på brännan :) 





Min lilla Malin ringde när jag låg ute och solade.

Efter att hon varit borta lite mer än en vecka så var jag tvungen att träffa henne. Vi pratade lite och bestämde att vi skulle grilla. Så jag hoppade in i gula faran (vår lilla gula bil) och åkte till Forsheda. Vi gick och handlade massa gott och sen grillade vi och åt :) Vi satt ute flera timmar, åt, pratade, skrattade och hade det riktigt trevligt. Klockan nio hade det blivit kallt ute och båda var ganska trötta så vi sa hejdå och jag åkte hem igen. 





Ensam hemma.

Mamma och pappa kommer inte hem förens imorgon, de skulle sova på det där slottet som deras kompisar hade hyrt. Jag gillar inte att sova själv i huset. Det känns så tyst och tomt. Jag gillar´t inte så att säga. 




Vet ni vad, vet vet vet ni vad :)

Jag är så kär, det känns verkligen bra tillsammans med Johan. Allt, precis allt känns bra, inte en endaste liten bagatell som känns sådär, utan ALLT känns bra. Igår när vi var ute hos Sandra, min syster och grillade med en massa vänner, så var det endel som fick träffa Johan för första gången. Jag var så stolt över att få visa upp honom, visa alla vilken underbar kille jag har träffat. Det känndes riktigt bra när folk kom och sa sen att de tyckte att han var söt och trevlig, och att de var glada för min skulle att jag hade hittat en så fin kille. Det känns nämligen viktigt för mig att mina vänner ska tycka om min kille och komma bra överens med honom, eftersom han är endel av mig. Och det verkade det ju göra :) Jag är så glad.



:) Puss

 

Kommentarer
Postat av: Kajsa Cecilia K.

Fascinerande!

2009-05-03 @ 15:40:25
URL: http://kajsacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0